Kongevejen 153

2830 Virum

(samme bygning som HusCompagniet)

  71 74 60 70

mail@kiropraktor-virum.dk

Kiropraktorklinikken er fortsat åben, da det autoriserede sundhedsvæsen ikke er omfattet af de seneste restriktioner á 16. december 2020.

De almindelige regler om afbud senest 24 timer før, gælder stadig.

Kiropraktor Virum

- din lokale kiropraktor

 

v/ Anders Schjerning

D. 1. marts starter Kiropraktor Dinaz Schjerning på klinikken. Dinaz er, ligesom Anders, uddannet i England på Anglo-European College of Chiropractic og blev færdig i 2013. Siden da har hun arbejdet som kiropraktor i Gøteborg og Lyngby.

Dinaz arbejder ud fra et holistisk perspektiv, nysgerrig på at finde sammenhæng i kroppen og har erfaring med at behandle personer i alle aldre. Derudover har hun en ekstra efteruddannelse i pædiatrisk undersøgelse og behandling og ser også gerne børn og babyer, samt gravide. I sin fritid laver hun gerne mad, elsker at læse, og er glad for styrketræning. Hun har sammen med Anders 2 dejlige piger på 1 og 3 år, så det er aldrig kedeligt hjemme hos familien Schjerning 😉

Ved akut hjælp ring til klinikken på 71 74 60 70 og vi finder en behandlingstid hurtigst muligt.

Ellers udenfor åbningstid i weekenden, ring til Kiropraktorvagten i Region Hovedstaden på 33 33 00 50

Is

Ved akutte skader på muskler eller led, is i 24-48timer, og aldrig mere end 20min af gange.Put ALDRIG varme på hævede muskler/led.

Muskelcreme

Ved behov, evt benyt ipren-gel eller voltaren på det hævede område. Kompression og elevation af området over hjertehøjde, kan også hjælpe til dræning af det ophobede væske. 

Vævsbevægelse

Når skaden ikke er så akut mere, og du kan begynde at bevæge vævet. Ex: hvis akut lændehold, gå gerne rundt og sid IKKE ned hængende i sofaen og vent til det går over

Udstræk

  • Yoga universalstræk
  • Kat/kamel-øvelse for du ligger på alle fire og svajer i lænden
  • Lændeekstension: liggende på maven og skubber fra med strækte arme så lænden svajer bagover
  • Hoftebøjer stræk

Evt. google billeder/video af ovenstående øvelser. Udfør dem i ca 30sek.